اشتباه دوست داشتنی

من قرار بود دکتر،مهندس بشم

اشتباه دوست داشتنی

من قرار بود دکتر،مهندس بشم

از خودتون بپرسید

 

... جالب اینجاست که این موضوع اگر مورد رسیدگی جدی قرار نگیرد ، حتماً تبعات منفی بیشتری را به همراه دارد.»

والله هر چه جستجو کردم تنها مورد جدید و جالب توجهی که اظهارات یکی از مدیران دولتی داشت درباره مبارزه با مفسدان اقتصادی ، همین قسمت از جمله بود. شاید برای شما بی ربط باشد اگر عنوان کنم این بار هم یکی دو نفر به عنوان مفسد اقتصادی معرفی شده اند و قرار است با بازداشت آنها و مصادره مال و اموالشان همه مشکلات ما حل شود چه اینکه تا به حال هم هرجا نامی از مفسد برده شده ، امنیت اقتصادی را به همراه داشته و رفع همه مشکلات.

ببینید ، واضح تر هم می توانیم بحث را باز کنیم. مبارزه با هر فسادی ( اقتصادی و سیاسی و اجتماعی هم فرقی ندارد ) به کل اتفاق مثبتی است. اصلاً برای ما ایرانی ها که شاید کمترین سهم را در برخی موارد از جمله همین اقتصاد را داریم ، لفظ مبارزه هم خوشایند است هم قابل تقدیر. اینکه اطمینان داشته باشیم قرار است با مفسدانی مبارزه شود که به حکم عرف و رسم ایرانی، نزدیکان دولتی نام گذاری شده اند و حالا با یک کار زشت ، از پولی که در اختیارشان بوده اما در اصل مال مردم بوده استفاده غیرقانونی کرده اند و احتمالاً باید در مقابل همه ما پاسخگوی این حرکتشان باشند، انگار شیرینی دانمارکی به مردم تعارف می شود!

مشکل از همین جا شروع می شود. با چند سئوال شروع می کنم. مفسد کیست؟ چه کسی اجازه استفاده از این پول ها را دارد؟ چه کسی صلاحیت نام گذاری مفسد را برای افراد دارد؟ اگر چقدر پول داشته باشیم مفسد هستیم؟ اگر چقدر پول نداشته باشیم جزو مردم هستیم ؟ اینها که نامشان برده می شود فقط مفسد هستند؟ آنها که نامشان برده نمی شود مفسد نیستند؟ اگر میلیاردر باشیم مفسد هستیم. اگر میلیاردر باشیم مفسد نیستیم. اساس تفاوت این دو جمله چیست؟ چه کسی اجازه دارد نام مفسد را اعلام کند ؟ مفسد کجا می رود؟ عاقبت این نام ها چه می شود؟ اعلام نام مفسدها چقدر امنیت اقتصادی را بیشتر می‌کند؟ حالا که حداقل مردم 10 مفسد را می شناسند، خیال‌مان راحت باشد که دیگر مشکل اقتصادی نداریم؟

 

* واقعیت قضیه این است هر چه در موضوع مفاسد جستجو کردم نه اصلی دیدم نه فرعی. نه نتیجه ای داشت ، نه فایده ای ( هر دوی این موارد یکی است اما می تواند جای خودش هم استفاده شود ) نه فرقی به حال من کرده و نه حتماً فرقی به حال شما.

پ. ن : اگر من مفسد بودم از اینکه این همه جار و جنجال برای کارهای مفسدها راه افتاده خوشحال می شدم. اگر سر و صدا کنیم گربه حتماً حواسش جمع تر می شه.

 

 

نظرات 3 + ارسال نظر
بهناز چهارشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:36

مممم...!!! بحث پیچیده‌ایه!!!
حق داری به نتیجه نرسی اما حتما یه فایده داشت اونم اینکه بعضی وقتا لازمه آدم فکرش و یه قلقلکی بده تا یه کم هوشیار بشه! این مطلبتم برای خواننده‌ها دقیقا حکم همون قلقلکه رو داره...

engineer چهارشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 14:13 http://own-sea.tk

سلام دوست عزیز
اینطور که می بینم توی ویلاگت تبلیغی نذاشتی
این خیلی بده چون به این صورت استفاده از زحماتت نمی کنی
شاید اصلا قصدت از زدن وبلاگ سود نبوده
ولی حالا که میشه چرا سود نکنی
منم تا چند وقت پیش در وبلاگم تبلیغات نمیزاشتم
ولی الان فهمیدم که اشتباهی کردم می تونستم تا الان خیلی سود کنم
ولی به این نتیجه رسیدم که هیچ وقت دیر نیست
و در این سایت عضو شدم
سیستم سایت به گونه ای هست که شما برو روی وبلاگت تبلیغات اونها رو می زاری و اونا در عوض هر کلیکی که بر روی تبلیغات از سوی بازدیدکنندگان بشه به شما پول می دن
تازه هر کس رو هم معرفی کنی به سایت ( یعنی همین کار یکه من دارم می کنم البته اگر شما افتخار بدین) باز یک پولی هم اونجوری می گیری
پس عجله کن
برای ثبت نام روی وبسایت کلیک کن
به وسیله این لیتک هم می تونی ثبت نام کنی
http://www.oxinads.com/index.php?a=7499

بارون شنبه 1 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 11:12 http://man-o-baroon.blogsky.com

اینجور وقتها باید گفت...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد